Wąż wspomagania pęknięcie - standardowa usterka

<<

kimba24

Posty: 134

Dołączenie: 21 Kwi 2013 22:46

Miejscowość: okolice stolicy

Post 07 Sie 2013 14:22

Re: Wąż wspomagania pęknięcie - standardowa usterka

o kurka :o to u mnie czegoś takiego nie mam, zero rdzy auto z Polski, nie myślałeś nad wymianą tego węża?
Opel Insignia 2.0 160KM Cosmo
<<

Wnuk

Posty: 74

Dołączenie: 19 Mar 2013 20:18

Post 27 Paź 2013 00:53

Re: Wąż wspomagania pęknięcie - standardowa usterka

U mnie to samo. Wąż 403 zł z groszami w serwisie + wymiana, ale to już u znajomego mechanika. Problem w tym, że sanki silnika też mam pordzewiałe jak kolega wyżej, może to pomalować Hammeraidem? :)
2009 / 2.0 ecoFlex 160ps / ST / COSMO / granitowo-czarny / DVD800/ biksenon / panorama / zawieszenie flexRide

Forum Opel Insignia poleca:

<<

marcinsobi

Awatar użytkownika

Posty: 213

Dołączenie: 14 Lip 2010 10:12

Miejscowość: Police ,SE

Post 27 Paź 2013 11:48

Re: Wąż wspomagania pęknięcie - standardowa usterka

widze ze zardzewiale sanki staja sie standardem w insigni ,u mnie tez byly strasznie rude ,potraktowalem je "jedynka " na rdzie ,zobaczymy po zime co zostanie ,na tarczach hamulcowych sprawdzila sie rewelacyjnie nic sie nie luszczylo i trzymala ponad 2 lata
<<

Euco

Posty: 8

Dołączenie: 17 Wrz 2012 22:20

Post 13 Gru 2013 17:04

Wspomaganie kierownicy

Witam.
Uszkodzeniu uległ przewód wspomagania kierownicy. Dowiedziałem się w Oplu,ze jest to bardzo znana usterka,,,przeciera się w tym samym miejscu w wielu Insigniach. Koszt wymiany w ASO to ponad 600zł!!! Nie musicie tego robić. Pojechałem do mechanika,który zdemontował,zespawał i zamontował,wlał płyn i za wszystko zapłaciłem 150zł.Czas trwania usługi to 3 godziny.
<<

gathor

Posty: 65

Dołączenie: 18 Maj 2013 22:13

Miejscowość: Bełchatów

Post 14 Gru 2013 19:58

Re: Wspomaganie kierownicy

Taki sam problem u mnie. Dziurka wielkości ostrza szpilki.Z drugiej strony zastanawiam się co za idiota i po co osłabił w taki sposób przewód (rozciągnął).
Najlepsze jest to, że 5 dni temu byłem w serwisie Ople na wymianie oleju i poprosiłem ich żeby mi sprawdzili dlaczego ubywa płynu od wspomagania (a ubywa gdzieś od dwóch tygodni). Panowie stwierdzili, że wszystko OK. Dzisiaj wchodząc pod auto zauważyłem.
- cały spód auta ulany olejem hydrauliczny - nie wiem jak mogli tego nie zauważyć,
- nie wiem w jaki sposób wymienili olej, bo wszystkie śruby od obudowy pod silnikiem z rok nie były ruszane (pewnie wyssali od góry).
Mnie już w tym serwisie nigdy nie zobaczą, ale mam ochotę podjechać i zwyczajnie gościa opier....lić.
P.S
Jest jakiś dedykowany olej czy można zalać Hipolem ?
Ile wchodzi do układu ?
2.0 CDTI COSMO ST, 160 ps, 2009
<<

Piotr_Łódź

Posty: 112

Dołączenie: 29 Kwi 2013 15:30

Miejscowość: Łódź

Post 18 Gru 2013 01:41

Re: Wspomaganie kierownicy

Gathor w żadnym wypadku nie lej Hipolu - tam jest olej jak do skrzyni automatycznej ATF jakiś spec Dextron bodajże 6. Uważaj bo uszkodzisz układ. Jak nie masz pewności podjedź do ASO wleją Ci pewną oliwę za pare złotych - nie ryzykuj pompa wspomagania sporo kosztuje :)
Opel Insignia 2,0CDTI >> 1,6 T SIDI / 2015 / Sports Tourer / Cosmo / 18" /
<<

Euco

Posty: 8

Dołączenie: 17 Wrz 2012 22:20

Post 18 Gru 2013 07:32

Re: Wspomaganie kierownicy

Piotr_Łódź napisał(a):Gathor w żadnym wypadku nie lej Hipolu - tam jest olej jak do skrzyni automatycznej ATF jakiś spec Dextron bodajże 6. Uważaj bo uszkodzisz układ. Jak nie masz pewności podjedź do ASO wleją Ci pewną oliwę za pare złotych - nie ryzykuj pompa wspomagania sporo kosztuje :)



zgadza sie..W Oplu wlałem 300ml i za tyle zapłaciłem...butelka 0.5 l kosztuje 42zł..więc majątku nie wydasz a masz pewność,że jest ok
<<

gathor

Posty: 65

Dołączenie: 18 Maj 2013 22:13

Miejscowość: Bełchatów

Post 18 Gru 2013 11:29

Re: Wspomaganie kierownicy

Rurka jest stalowa i została pospawana - koszt 20 zł.
Montaż i demontaż we własnym zakresie - jak jest kanał to nie ma problemu.
Zalałem olejem - Olej do układów kierowniczych HEPU Maxxus ZHS-SERVO, 1 litr i nie wiem czy się martwic o ten olej czy nie. W inter carsie powiedzieli, że bardzo dobry olej - kolor zielony.
Szkoda, że wcześniej nie napisałeś tak to bym podjechał do ASO i kupił ten dextron.
pozdrawiam
2.0 CDTI COSMO ST, 160 ps, 2009
<<

P405

Posty: 1232

Dołączenie: 19 Wrz 2011 17:01

Post 05 Kwi 2014 18:14

Re: Wąż wspomagania pęknięcie - standardowa usterka

I stało się, rurka przetarła się w standardowym miejscu. Teraz mam pytanie jest ona aluminium czy stal. Bo zastanawiam się czy spawać, czy jak podsunęli mi już pomysł mechanicy wstawić w to miejsce wąż gumowy. Mam na miejscu firmę, która zajmuje się takimi wężami i je jakoś zaprasowuje. Podobno pękają one jeszcze do góry przy bloku silnika z powodu zbyt dużego naprężenia i drgań. Dlatego każdy kawałek gumy wydaje mi się lepszy.
<<

gathor

Posty: 65

Dołączenie: 18 Maj 2013 22:13

Miejscowość: Bełchatów

Post 06 Kwi 2014 17:36

Re: Wąż wspomagania pęknięcie - standardowa usterka

Rurka jest stalowa. Ja zespawałem i narazie jest OK
2.0 CDTI COSMO ST, 160 ps, 2009
PoprzedniaNastępna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Zawieszenie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości