Prowadzenie na koleinach lub nierównościach

<<

Ravsawicki

Posty: 28

Dołączenie: 18 Lis 2012 12:30

Miejscowość: Isleworth

Post 22 Lis 2012 23:55

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

Z tego wszystkiego zapomniałem puenty - czy azot, czy powietrze - ciśnienie zmienia sie w zależności od temperatury.
Azotem dmucha sie nie po to żeby koła były lżejsze, zimniejsze czy jeszcze nie wiem jakie sobie coniekture ludziki wymyślili teorie - bo ta są bzdury. Założenie używania azotu w oponach było tylko jedno- jest niepalny. Wszystko.
Jesli zaś chodzi o jazdę na niskim w oponach - potwierdzam - auto pływa i myszkuje. Za duże ciśnienie, wypadają plomby w Insignii.

Cala Europę jeżdżę na tzw. Cisnieniach ekonomicznych po austostradach ze średnim spalaniem 5.8l/100km i jest super.
Jak tylko dojeżdżam do Wrocławia i zjeżdżam z A4, zawsze spusczam do wartości 0.2 bara niższych od zalecanych i jest gitara. Dlaczego? Bo nie da sie jechać.

Pozdrawiam

Rafał
Był: Fiat 126p 1980
Skoda Felicia 1.3 MPI - 1999
Calibra 2.5 v6 - 1997 last edition
Vectra C 1.9 CDTI - 2006 exclusive
Jest: Insignia 2.0 CDTI - 2009 exclusive
Ne będzie Aston Martin one of The 77 to napewno, pewnie bedzie jakiś następny Vauxhall:)
<<

chudek

Posty: 48

Dołączenie: 10 Kwi 2011 14:35

Post 26 Lis 2012 17:09

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

to znaczy, że co, powietrze jest palne?
chyba nie za bardzo.
Kolego Ravsawicki, prawo Clapeyrona które przytoczyłeś jest bardzo fajne w swej prostocie, ale ma jeden feler. Dotyczy tylko gazów doskonałych, lub niekiedy półdoskonałych. Powietrze wilgotne, którym na co dzień oddychamy na pewno takim nie jest. Jak teoretycy by o tym dyskutowali to posłużyli by się równaniem van der Valsa, albo jeszcze bardziej zawiłymi. Strach pomyśleć.
Osobiście jeżdżę już którymś samochodem z kołami dmuchanymi azotem, a robię to bo IMO, naprawdę mniejsze są różnice ciśnienia na oponie zimnej i rozgrzanej po długiej jeździe na gorącym asfalcie.
Jest to dziwne, bo w powietrzu jest i tak 78% azotu, ale tak się dzieje.
Pozdrawiam
Jacek
Opel Insignia Cosmo 2.0 CDTi; 184KM, 449Nm

Forum Opel Insignia poleca:

<<

Ravsawicki

Posty: 28

Dołączenie: 18 Lis 2012 12:30

Miejscowość: Isleworth

Post 28 Lis 2012 00:34

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

Tak, w powietrzu coś sie pali a w azocie nie. Jeśli powietrze nie jest palne to jakim cudem żyjesz człowieku na tej planecie? W powietrzu jest tlen i to 17 procent jak sie nie mylę!!!
W powietrzu jest tlen - więc jak jest pożar auta i taka opona wybuchnie to jest dodatkowa porcja tlenu aby pożar był podtrzymany... Wiem ze to głupie z tym podtrzymaniem bo i tak pelno powietrza na okolo - Ja oprócz takiego wytłumaczenia dlaczego pompuje sie azotem opony w wyścigach nie słyszałem. Napewno nie dlatego co ktoś napisał powyżej, ze nie reaguje na zmiany temperatury.
Był: Fiat 126p 1980
Skoda Felicia 1.3 MPI - 1999
Calibra 2.5 v6 - 1997 last edition
Vectra C 1.9 CDTI - 2006 exclusive
Jest: Insignia 2.0 CDTI - 2009 exclusive
Ne będzie Aston Martin one of The 77 to napewno, pewnie bedzie jakiś następny Vauxhall:)
<<

Ravsawicki

Posty: 28

Dołączenie: 18 Lis 2012 12:30

Miejscowość: Isleworth

Post 28 Lis 2012 01:35

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

Napisze tak.... Napisałem sie chyba z pól godziny i bateria padła w tablecie.
Wyczyn powtórzę ale już je dziś!
Był: Fiat 126p 1980
Skoda Felicia 1.3 MPI - 1999
Calibra 2.5 v6 - 1997 last edition
Vectra C 1.9 CDTI - 2006 exclusive
Jest: Insignia 2.0 CDTI - 2009 exclusive
Ne będzie Aston Martin one of The 77 to napewno, pewnie bedzie jakiś następny Vauxhall:)
<<

Ravsawicki

Posty: 28

Dołączenie: 18 Lis 2012 12:30

Miejscowość: Isleworth

Post 28 Lis 2012 02:20

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

Był: Fiat 126p 1980
Skoda Felicia 1.3 MPI - 1999
Calibra 2.5 v6 - 1997 last edition
Vectra C 1.9 CDTI - 2006 exclusive
Jest: Insignia 2.0 CDTI - 2009 exclusive
Ne będzie Aston Martin one of The 77 to napewno, pewnie bedzie jakiś następny Vauxhall:)
<<

Wojtassss

Posty: 1411

Dołączenie: 27 Wrz 2012 11:20

Post 28 Lis 2012 09:13

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

...
Ostatnio edytowany przez Wojtassss, 13 Gru 2013 12:46, edytowano w sumie 1 raz
<<

chudek

Posty: 48

Dołączenie: 10 Kwi 2011 14:35

Post 28 Lis 2012 12:20

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

Do kolegi Ravsawicki
Różnica pomiędzy tym, że gaz jest palny (spala się w powietrzu), a tym, że podtrzymuje palenie jest taka jak pomiędzy człowiekiem mądrym, a przemądrzałym. ;)
A wracając do tematu. Najlepiej byłoby zrobić małe doświadczenie. W lecie w garażu napompować do jednakowego ciśnienia jedno koło technicznym azotem, a drugie powietrzem. Potem przejechać uczciwie jakieś parę kilometrów i sprawdzić ciśnienia. I oczywiście nie chodzi mi tu o F1, ani inne jazdy sportowe.
Pompuję koła azotem i wydaje mi się, że nikomu tym krzywdy nie czynię.
Pozdrawiam wszystkich i życzę dobrej przyczepności.
Jacek
Opel Insignia Cosmo 2.0 CDTi; 184KM, 449Nm
<<

marcelo9205

Posty: 87

Dołączenie: 03 Maj 2013 22:47

Post 26 Maj 2013 19:13

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

opel tutaj wybitnie dał ciała z z tym układem kierowniczym, w corolli z 2010 roku przy 130-140 spokojnie trzymam kierownice jedna dłonią, a w insigni prowadzenie auta staje już sie bardzo ciezkie przy takiej predkości na tej samej drodze. Opel musi trochę ściagnać od japońców jak sie robi układ kierowniczy :D
160 km , 2009 Cosmo
<<

piotrmk

Posty: 50

Dołączenie: 01 Lip 2012 12:46

Miejscowość: Tczew

Post 26 Maj 2013 22:24

Re: Prowadzenie na koleinach lub nierównościach.

Ja kilka razy dopompowałem do 2.8 bo mi powietrze uciekało, i po naprawie też jakoś z przyzwyczajenia dopompowałem i przejechałem z 3tys km.
Okazało sie że bierznik na środku był bardziej zużyty niż w pozostałych oponach.
Załozyłem nowe i w warsztacie napompowali mi 2,2 i nie zmieniał.
Poprzednia

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Zawieszenie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości