Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

<<

piorek9

Posty: 6

Dołączenie: 31 Mar 2017 19:39

Post 31 Mar 2017 20:08

Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Cześć, w skrócie opiszę swój problem:
Jakieś 6000km temu wymieniłem rozrząd, olej, wszystkie filtry, pompe wody
itd. do tego czasu nie miałem żadnych problemów z autem. Któregoś dnia zalałem pełny zbiornik "lepszego" diesla na stacji z supermarketu L.Eclerc (Gdańsk, paliwo mają z orlenu), dodam, że często tankuje tam różne auta i nigdy nie miałem kłopotu, ale wspomnę na ten temat gdyż może okazać się istotny. Następnego dnia zacząłem mieć problemy z odpaleniem auta, musiałem kręcić kilka razy żeby odpalił, z każdym razem było ciężej. Za 5 razem takiego piłowania auta kiedy już myślałem że nie odpali auto zaczęło bardzo głośno pracować i straciło na mocy, zostawiłem auto u mechanika. Winowajcą okazała się wydmuchana uszczelka spod jednego wtrysku (cała głowica zalana ropą). Mechanik opanował tą sprawę i dodatkowo wymienił czujnik położenia wału, bo wg. niego pokazywał złe wartości. Odebrałem auto od mechanika, wszystko był ok. przejechałem 3 km, wyłączyłem silnik i po ponownej próbie odpalenia znów identyczny problem. Po tym jak auto odpaliło silnik znów zaczął generować hałas i osłabł. Auto wróciło z powrotem do mechanika. Przy drugim badaniu okazało się, że wtryski suche ale rozrząd przestawiony był o 2 zęby :? i stad głośne spalanie stukowe itd. (dlatego najprawdopodobniej za pierwszym razem wymienił czujnik położenia wału). Sprawa została opanowana, odbieram samochód od mechanika, pali super, odzyskał moc itd. wszystko działa. Samochodem zrobiłem znów kilka km. i przy którymś z rzędu odpalaniu silnika znów nie zaskoczył za pierwszym razem, każde kolejne odpalenie to piłowanie rozrusznika (czasami wyskakuje błąd: skontroluj układ ESP oraz kontrolka z kluczykiem skontroluj samochód czy coś takiego. (te same błędy maiłem za 1-szym razem) ) Tym razem jak uda się go odpalić to wszystko śmiga i nie mam zastrzeżeń.

Nie wiem co dalej robić i szukam pomocy u was bo zostawiłem już sporo pieniędzy u mechanika a auto dalej niesprawne.

Dziś mając jeszcze cały zbiornik paliwa który zalałem przed awarią postanowiłem wlać środek do czyszczenia wtrysków gdyż na nie początkowo stawiał mechanik. Jutro jadę w trasę 200 km. jeżeli uda mi się go rano odpalić to przeciągnę go na autostradzie na wysokich obrotach pare km.

Dodam jeszcze, ze na komputerze wtryski wyglądają ok, ale zeby je porządnie sprawdzić trzeba je wykręcić i sprawdzić na maszynie.

Teraz pytanie do was, co te awarie mają ze sobą wspólnego? (uszczelka wtrysków, przestawiony rozrząd, błędy ESP i problemy z odpalaniem). dodatkowo Dziś pierwszy raz od kupna auta odpaliłem klimatyzacje i też nie działa :roll: zerknąłem na koło klimatyzacji na pasku od alternatora, czy ten środek tego koła nie powinien się zatrzymywać po wyłączeniu klimy ? bo u mnie kręci się cały czas. kliknąłem też grzybek od ładowania klimy i coś w układzie jest ale nie mam jak sprawdzić jakie ciśnienie.

RATUJCIE :oops:

Auto Opel Insignia 2.0 CDTI (160KM) 2009r.
<<

piorek9

Posty: 6

Dołączenie: 31 Mar 2017 19:39

Post 31 Mar 2017 20:08

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Miało być krócej ale się rozpisałem, żeby jak najdokładniej zobrazować temat ;)

Forum Opel Insignia poleca:

<<

chemik2000

Posty: 81

Dołączenie: 10 Sie 2014 12:04

Post 02 Kwi 2017 23:15

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Auto świeżo kupione czy masz je od nowości ?
Auto użytkujesz w mieście (krótkie odcinki) czy w trasie ?
Ile kilometrów od zakupu zrobiłeś i w jakim czasie ?
Jakie robisz jednorazowe przebiegi ?
Insignia ST Executive 2.0 CDTi 163KM Manual
<<

piorek9

Posty: 6

Dołączenie: 31 Mar 2017 19:39

Post 05 Kwi 2017 10:14

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Auto kupiłem w styczniu, wymieniłem na dzień dobry oleje, rozrząd, filtry itp. Aktualnie na przejechanym zestawie mam ok. 7 tys. km. Jazda głównie w trasie + miasto.

Dodam co zauważyłem. Auto przy próbie odpalenia rano pali na dotyk. problemy zaczynają się po porządnym rozgrzaniu się silnika. wtedy muszę kręcić go nawet 3 razy zanim odpali.
<<

chemik2000

Posty: 81

Dołączenie: 10 Sie 2014 12:04

Post 05 Kwi 2017 10:18

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Auto kupiles od osoby prywatnej czy firmy, auto komisu ?
Insignia ST Executive 2.0 CDTi 163KM Manual
<<

piorek9

Posty: 6

Dołączenie: 31 Mar 2017 19:39

Post 08 Kwi 2017 21:27

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Samochód jest sprowadzony. Co to ma za znaczenie?
<<

chemik2000

Posty: 81

Dołączenie: 10 Sie 2014 12:04

Post 09 Kwi 2017 12:53

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Jakbyś kupił w PL od jakiegoś ogólnie rzecz biorąc handlarza to obowiązuje coś takiego jak REKOJMA
Insignia ST Executive 2.0 CDTi 163KM Manual
<<

redman87kg

Posty: 10

Dołączenie: 13 Paź 2016 17:17

Post 09 Kwi 2017 13:44

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

chemik2000 napisał(a):Jakbyś kupił w PL od jakiegoś ogólnie rzecz biorąc handlarza to obowiązuje coś takiego jak REKOJMA



Co to ma pomóc koledze w temacie usterek które wymienił... troche km przejechał coś wymieniał żadna " REKOJMA" mu tu nic nie pomoże...
<<

chemik2000

Posty: 81

Dołączenie: 10 Sie 2014 12:04

Post 09 Kwi 2017 15:37

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

Pomoże
Przeniesienie ewentualnych kosztów
Wirtualna naprawa, bez podpięcia pod kompa nic nie da
Co twój post wniósł do dyskusji ?
Insignia ST Executive 2.0 CDTi 163KM Manual
<<

redman87kg

Posty: 10

Dołączenie: 13 Paź 2016 17:17

Post 10 Kwi 2017 07:20

Re: Problemy z odpalaniem 2.0 CDTI

chemik2000 napisał(a):Pomoże
Przeniesienie ewentualnych kosztów
Wirtualna naprawa, bez podpięcia pod kompa nic nie da
Co twój post wniósł do dyskusji ?


Niewiele więcej niż Twój, aczkolwiek chyba kolega pisał o podpięciu pod kompa :)

Wiesz wszystko to ładnie brzmi, ale postaw się z drugiej strony, miałeś auto o ktore dbałeś i wszystko jest ok, sprzedajesz i ktoś za jakiś czas dzwoni, " Panie wymieniłem rozrząd było dobrze troche pojeździłem i teraz mam ciągle problemu z tym autem" i co powiesz?? OK ZAPŁACĘ DAJ PAN NUMER KONTA?
Czy raczej " no z całym szacunkiem było wszystko ok, jakiś mechanik Panu robił rozrząd może on czymś zawinił bo teraz masz Pan problem a było ok....

to są rzeczy mechaniczne Sam użytkujesz auto i wiesz ze z dnia na dzień coś może sie zużyć nawet jak nie wiedomo jak dbasz o ten samochód...

Ogólnie i Twoja i moja dyskusja w tym temacie dla niego jest zbędna.

Pozdrawiam i bez odbioru.

ps.
W przypadku samochodu używanego może pojawić się konflikt pomiędzy sprzedającym a kupującym, dotyczący wiedzy lub niewiedzy o wadzie rzeczy. To dlatego tak ważne i pomocne mogą być szczegółowe zapisy w umowie sprzedaży samochodu, zarówno sporządzone przez sprzedającego, jak i kupującego. Nie bez znaczenia pozostaje przegląd techniczny, poprzedzający zakup samochodu. W jego wyniku sporządzana jest szczegółowa lista wad i usterek, występujących w kupowanym aucie oraz obszarów, które były badane. W praktyce, kupujący może być zobowiązany nie tylko do udowodnienia, że o wadzie nie wiedział, ale również do tego, że wada nie wynika ze zużycia pojazdu lub jego charakterystycznych cech. W tym ostatnim przypadku konieczne może być powołanie biegłego sądowego. Nie można zatem korzystać z rękojmi za to, że w pojeździe jest zużyta dana część eksploatacyjna, która ma prawo się zużyć przy określonym wieku lub przebiegu pojazdu. Natomiast dwie najczęściej występujące wady, których sprzedający nie może nie uznać, to zaniżony przebieg i ukryta, powypadkowa przeszłość samochodu.

Podsumowując: kiedy i w jaki sposób możesz skorzystać z rękojmi?

Tylko wtedy, gdy spełnione zostaną poniższe warunki:

1. samochód ma wadę ukrytą, zmniejszającą jego wartość lub użyteczność i nie wynika ona z normalnego zużycia eksploatacyjnego;
2. nie wiedziałeś o tej wadzie przed zawarciem umowy i jesteś w stanie to udowodnić;
3. wada lub jej przyczyna istniała w pojeździe zanim dokonałeś zakupu.
Czego możesz żądać?

1. naprawy rzeczy tak, by była wolna od wady;
2. obniżenia ceny, co w praktyce wiąże się z pokryciem kosztów związanych z naprawieniem wady lub wyrównania wartości do ceny pojazdu bez tej wady;
3. odstąpienia od umowy, czyli zwrotu pieniędzy za samochód i oddanie go sprzedającemu pod warunkiem, że sprzedający nie usunie bezzwłocznie wady;
4. zwrotu poniesionych kosztów, związanych z powyższymi.
Następna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Silniki Diesel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości