FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

<<

jacob

Posty: 16

Dołączenie: 28 Sty 2010 22:04

Post 15 Mar 2010 18:07

FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Przy odbiorze auta w salonie sprzedawca poinstruował mnie na temat dopalania sadzy w filtrze cząstek stałych. Do tej pory nic na ten temat nie wiedziałem, zacząłem wertowac fora na ten temat i delikatnie mówiąc lektura ta troszkę mnie przeraziła. Użytkownicy nowych diesli - szczególnie Ci którzy w przeważającym procencie jeżdżą na krótkich odcinakach mają z tym duże problemy. W TVN turbo był poruszany ten temat -w Volvo zwiększał się stan oleju w silniku-olej napędowy rozrzedzał olej silnikowy. Użytkownicy innych marek narzekają na częste zapychanie się filtra, wysokie koszty regeneracji w serwisie.
Na forum Insigni nie spotkałem się z tym tematem-proszę więc o opinie
<<

adiunkt

Posty: 15

Dołączenie: 27 Gru 2009 13:42

Post 20 Mar 2010 22:53

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Po 500km miałe problem z dopalaniem. Automatyczne dopalanie zawiodło. Auto trafiło do serwisu, tam wgrano mi nowy program. I poinstruowano, że prawdopodobnie spotkamy się ponownie za 1000km. Podobna szybka jazda rozwiązuje temat :)

Forum Opel Insignia poleca:

<<

adiunkt

Posty: 15

Dołączenie: 27 Gru 2009 13:42

Post 29 Mar 2010 00:32

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

niestety mam właśnie 1100km i znów pojawiło mi się info o filtrze. zobaczymy co tym razem.
jedna uwaga - dynamiczna jazda nie pomogła :(
<<

pawito

Posty: 34

Dołączenie: 15 Sie 2009 18:25

Post 30 Mar 2010 21:04

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Miałem kiedyś peugeota z silnikiem HDI , tam filtr cząsteczek nazywali FAP. Kiedy występował problem " zapchania FAP-u" zalecali jazdę powyżej 60 km/h przez 15 minut( najlepiej na drodze expresowej lub autostradzie). Trzeba było jeszcze uzupełniać specjalny płyn w serwisie, ale to przy przebiegu ok 120-140 tys. Może warto spróbować 15-20 minut w miarę spokojnej jazdy na trasie zamiast "dynamicznej" na krótkich odcinkach?
<<

adijon

Posty: 1

Dołączenie: 30 Mar 2010 21:30

Post 15 Kwi 2010 12:29

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Witam,
Jeżdżę Insignią od listopada 2.0 CDTi Cosmo - ogólnie jestem zadowolony, ale ostatnio pojawił się problem z filtrem cząstek stałych.Jakieś 2 tygodnie temu pojawił się komunikat awaria filtra cząstek stałych, serwis. Pojechałem, wysycili filtr i tyle.
Dzisiaj znowu ten sam problem. Pojechałem do serwisu stwierdzili, że przed wysyceniem trzeba wymienić olej, gdyż paliwo przelewa się do oleju, za wymianę oczywiście muszę zapłacić. Coś tu jest nie tak samochód nowy, na gwarancji, przebieg 10000 km i wymiana za którą płacę. Nie są to jakieś duże pieniądze, ale sprawa mnie zdenerwowała. Być może przejadą autem 5000 km i znowu będą mi kazać wymieniać olej bo Opel ma nie dopracowane pewne systemy, mechanizmy. Rozumiem, że olej jest materiałem eksploatacyjny, ale wymiana jest przewidziana co rok lub co 30 tyś. km. Czy to nie jest wyłudzanie pieniędzy przez serwisy Opla?
Jeżeli spotkaliście się z podobnym problemem to proszę o opinię???
<<

Ralf

Posty: 16

Dołączenie: 14 Kwi 2010 15:18

Post 15 Kwi 2010 13:19

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Niestety te filtry tak maja. Najwazniejsza rzecz to nie wylaczac silnika gdy trwa wypalanie czasteczek w filtrze. Mozna to latwo zaobserwowac kontrolujac na wyswietlaczu chwilowe zuzycie paliwa na biegu jalowym. Normalnie, przy rozgrzanym silniku powinno byc ok. 0,5 L/1h, a w czasie wypylania czasteczek stalych w filtrze chwilowe zuzycie wynosi ok 2-4 L/1h. Dodatkowo samochodem wtedy lekko "rzuca", wiec mozna to latwo zauwazyc. Wylaczenie w tym momencie silnika powoduje zalepianie filtra nadtopionymi, ale nie wypalonymi do konca czasteczkami stalymi. Kilka takich przypadkow i czeka nas wymiana calego filtra razem z katalizatorem, z ktorym stanowia jeden zespol. Czyszczenie filtra juz nic nie pomoze. Wymiana filtra i katalizatora to koszt ok 2000 EUR (nowe oryginalne czesci i naprawa w ASO). Pisze na podstawie wlasnych doswiadczen z ostatnim modelem Vectry 1,9 CDTI, ale przypuszczam, ze w Insigni jest podobnie. Dziwie sie tylko, ze problemy, o ktorych piszecie wystepuja TAK SZYBKO! U mnie to bylo po przebiegu ok.140.000 km. Moze dlatego, ze duzo jezdze na dlugich trasach. Wlasciwie powinienem dopisac ten problem jako kolejny punkt do mojego wpisu w dziale "Kupujemy Insignie".
<<

adiunkt

Posty: 15

Dołączenie: 27 Gru 2009 13:42

Post 24 Kwi 2010 22:21

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

witam,

prawdopodobnym problemem kłopotów z wypalaniem filtra były wadliwe świece - wymieniono mi wszystkie 4 na gwaracji. napiszę czy pomogło
<<

Superb

Posty: 4

Dołączenie: 28 Kwi 2010 09:38

Post 28 Kwi 2010 09:42

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Witam, z doświadczenia z filtrami cząstek stałych mogę poradzić tylko i wyłącznie tankowanie wzbogaconego paliwa, typu Ultimate, V-power,Lotos Dynamic. Zero problemów z filtrem :)
<<

kimek

Posty: 88

Dołączenie: 01 Lut 2010 18:07

Post 28 Kwi 2010 11:27

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

No właśnie.Ja mam na swojej Insi 12000km i jak do tej pory bez problemów z filtrem (odpukać).Tankuję tylko paliwo typu V-power.Może to kwestia paliwa?
<<

ejos

Posty: 9

Dołączenie: 26 Gru 2009 10:36

Post 28 Kwi 2010 13:04

Re: FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Mam na liczniku okolo 12000 i rowniez brak problemow, tankuje normalnego disela ale na renomowanych stacjach.
Następna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Silniki Diesel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości