Wyciek płynu chłodniczego 2.0 cdti 160 km

<<

radiann

Posty: 3

Dołączenie: 20 Paź 2018 13:24

Post 20 Paź 2018 13:48

Wyciek płynu chłodniczego 2.0 cdti 160 km

Witam. Jestem nowy na forum i nie mogę sobie poradzić z wyciekiem płynu chłodniczego, w grudniu wymieniłem obudowę chłodniczki EGR, a 12 dni temu rozrząd bo podejrzewałem wyciek z pompy wody i miałem racje gdyż były przy niej gluty płynu. Robiłem test na spaliny w zbiorniczku płynu nic nie wykazał żadne gluty się nie osadzają na korkach jak i oleju nie przybywa w silniku, również nie kopci. Ktoś miał podobny przypadek bo nie chce zaraz wymienić pół auta. Zauważyłem w jednym miejscu ze jest mokro tylko nie wiem z czego to by ciekło.

https://images89.fotosik.pl/59/67598fc962df21efmed.jpg
<<

MarTech

Posty: 103

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 20 Paź 2018 18:03

Re: Wyciek płynu chłodniczego 2.0 cdti 160 km

Pęknięty kolektor ssący. Popatrz czy nie zbiera się płyn w okolicy 1 i 2 cylindra na kolektorze ssącym.

Forum Opel Insignia poleca:

<<

radiann

Posty: 3

Dołączenie: 20 Paź 2018 13:24

Post 21 Paź 2018 09:04

Re: Wyciek płynu chłodniczego 2.0 cdti 160 km

A może to być chłodniczka oleju? Ewentualnie jak to kolektor to jaki może być koszt naprawy?
<<

MarTech

Posty: 103

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 21 Paź 2018 11:28

Re: Wyciek płynu chłodniczego 2.0 cdti 160 km

Chłodniczka owszem, ale wyciek byłby niżej. Kolektor trzeba wymienić. Nie naprawia się tego bo to plastik zgrzewany ultradźwiękowo.
<<

emteusz

Posty: 4

Dołączenie: 24 Paź 2018 14:07

Post 24 Paź 2018 14:09

Re: Wyciek płynu chłodniczego 2.0 cdti 160 km

Chętnie pomogę w doborze części :-)

https://oplex.pl
Na stronie sklepu internetowego OPLEX.PL dysponujemy wyszukiwaniem i doborem części po numerze VIN, katalogiem serwisowym EPC oraz pełną bazą zamienników TEC DOC

https://opelczesci.com.pl
<<

radiann

Posty: 3

Dołączenie: 20 Paź 2018 13:24

Post 06 Lis 2018 07:55

Re: Wyciek płynu chłodniczego 2.0 cdti 160 km

No jednak panowie byliście w błędzie, to nie kolektor ssący. Okazało się, że to jakiś króciec plastikowy, który podczas pracy i wibracji silnika dotyka go i wypala uszczelkę silikonową. Problem znany w OPLU. Serwis radzi wymienić uszczelkę z plastikowym króćcem, który mało nie kosztuje, a problem i tak nawraca po jakimś czasie. Mechanik specjalizujący się tylko w oplach powiedział, że zamiast uszczelki stosują silikon wysokiej jakości i problem rozwiązuje.

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Silniki Diesel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 13 gości