1.8 benzyna obrotomierz spada i brak mocy

<<

Szary_Metro

Posty: 42

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 22 Lip 2018 13:46

1.8 benzyna obrotomierz spada i brak mocy

Przebieg 80tys km, rocznik 2009. Czasami podczas jazdy auto "zadławi" się po czym obrotomierz spada do zera i nie reaguje oraz auto wtedy słabo przyśpiesza "dławi się". Po wyłączeniu silnika na chwilę wszystko wraca do normy i obrotomierz działa i auto ma normalną moc. Usterka pojawia się od jakiegoś czasu na rozgrzanym silniku np. raz w miesiącu potem jest spokój. Co to może być ? dajcie kontakt na solidnego mechanika z okolic Krotoszyn albo Ostrów Wlkp.. Do serwisu mam daleko bo auto kupione w Swarzędzu. Szukam solidnego mechanika co by mi serwisował auto bo niedługo mam zamiar wymienić rozrząd, paski, pewnie klocki itp.
<<

Szary_Metro

Posty: 42

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 07 Maj 2019 23:03

Re: 1.8 benzyna Obrotomierz spada i brak mocy

Torque pokazał P0335 - czujnik wału korbowego. Parę miesięcy był spokój, teraz znowu problem pojawia się.
Znalazłem na tym forum post z identycznym przypadkiem. Podobno przeczyścili styki od tego czujnika ale nie napisał forumowicz czy to pomogło na dłuższą metę :(
Mam nadzieję, że u mnie pomoże przeczyszczenie styków. bo mi się wymiana tego czujnika nie uśmiecha z kilku powodów:
1. z serwisówki wynika że trzeba wyjąć rozrusznik żeby się do niego dostać
2. podobno zamienniki szybko się psują a oryginał koło 350zeta
3. z serwisówki wyczytałem też że trzeba po wymianie użyć komputera w celu "szybszego przyuczania" - a tego to już na pewno sam nie zrobię :)

Chyba, że ktoś podpowie czy to "przyuczanie" jest konieczne czy też sam się przyuczy ???
Gdybym miał pewność że to ten czujnik nawalił to bym "wyżydził" te 350 zyla, wymienił sam i podjechał do sprawdzonego elektryka na to śmieszne "przyuczanie".

Forum Opel Insignia poleca:

<<

Szary_Metro

Posty: 42

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 31 Maj 2019 22:07

Re: 1.8 benzyna obrotomierz spada i brak mocy

Już zrobione. Wymieniłem ten czujnik wału korbowego i od dłuższego czasu jest spokój. Czyli na nic było czyszczenie styków. Nowy czujnik kupiłem BluePrint symbol na nim jest Sensata GM 55567243 - cena 250 zł. Kolega odradził mi tańsze zamienniki - podobno często się psują.
Oryginalny czujnik jak się okazało był oznaczony Honeywell GM 55567243.
Żeby ten kawałek kabelka z czujnikiem wymienić to trzeba wymontować rozrusznik i podpórkę kolektora dolotowego. Nie obędzie się bez szczypiec zakrzywionych żeby go wydostać, palcami nie ma raczej szans bo jest schowany w małym otworku i przykręcony imbusem (chyba imbus 4 o ile dobrze pamiętam). Zresztą poniżej dam fotkę gdzie ten czujniczek siedzi. Większość roboty po omacku bo jedna śruba od rozrusznika też jest z tyłu schowana :)
A co do tego przyuczania to była bujda - wymienić i koniec.
Załączniki
IMG_20190524_125718.jpg
IMG_20190524_125718.jpg (59.99 KiB) Obejrzany 209 razy

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Silniki benzynowe

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 8 gości