Wymiana oleju w skrzyni automatycznej

<<

sl510

Posty: 61

Dołączenie: 28 Sie 2013 23:23

Post 27 Lis 2013 02:12

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej?

Szwagier Wojas
RUra turbo swoja droga, wyciek z ukladu chlodzenia skrzyni swoja droga.
Pisalem ze przy wymianie rury turbo, zostala zjagnozowana inna usterka.
Takie szczescie w nieszczesciu, pewnie z 500ml ucieklo czerwonej oliwy z skrzyni, trza domowic butelke i przewody miedzy skrzynia a chlodniczka olejowa, dodam ze ona jest w chlodnicy wodnej. W audi jest podobne rozwiazanie, male ostrzezenie dla tych co mieliby dzwona lub kupowali po dzwonie, trzeba miec oko rowniez na skrzynie przy uszkodzonej chlodnicy wodnej
<<

sl510

Posty: 61

Dołączenie: 28 Sie 2013 23:23

Post 14 Gru 2013 18:34

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej?

Witam Szwagry
Po sprawie, przeowdy skrzyni wymienione, i zrobiona dolewka czerwonej oliwy.
Niestety ale auto stalo prawie 3 tygodnie a to wszystko przez DIXI CAR RADOM.
Zdjęcia
Foto przewodów w linku.
Co do przewodów jakosc oceniam na dostateczna jak od duzego fiata.
Przewody mozna spasowac z szrotu cena 100-150zl od vectry c saab 95 chevroleta, wszystko to co ma skrzynie AF-40, jak poszukacie to znajdziecie jej inny fabryczny numer producenta i po tym trzeba szukac. Ogolnie ciezko znalesc konkretnie opisany przewod, trzeba szukac calych aut na czesci albo skrzyn i dopytywac i przeowdy.
Jeden sprzedawca nawet chcial sprzedac pojedyncza sztuke, a wiadomoze ze sparowane, wiec cwaniakow i burakow nie malo.
Numer katalogowy to 753195
Numer czesci stary 5860556
Cena w ASO 20zl mniej niz w nivette.
Mozna sobie rece pociac zakladajac je, trzymaja sie w chodnicy za pomoca zawleczek a te plastiki/oringi to jako oslona tych zawleczek.

Koszt zabawy czesci to 240zl brutto 260zl brutto z przesylka pobraniowa.
Zakup w NIVETTE Warszawa na ostrobramskiej.
Musze pochwalic szwagrow z tej firmy, profesionalne podejscie, rzeczowo, konkretnie, szybko, bez problemow, bez zaliczek i wymyslan.
Jest mozliwa wymiana u nich tego za 120pln brutto.
Co ciekawe obdzwonilem swoje serwisy w okolicy i czekac trzeba bylo 5-10 dni roboczych, a pare serwisow ASO WAWA powiedzialo 1-3 tygodnie, a szwagry z NIVETTA ogarneli temat na w 2 dni robocze, na 3 dzien bylo do odbioru.

A teraz baty dla DIXI CAR RADOM.
Zamowilem czesc precyzyjnie przekazujac zamowienie i po oczekiwaniach 8 dniach roboczych otrzymalem kur... zamiast podwojnych przewodow hydraulicznych rure mealowa taka jak od odkurzacza chyba od ukladu EGR.
Oj ale dostali hu....
Chcialem zwrotu kasy za wypozyczone auto bo nie wypelnili zawartej umowy dostawy przez co narazili mnie na utrate korzysci majatkowych i straty w wysokosci 8x200pln, z poczatku przyznali mi pelna racje a pozniej zaczeli sie wykrecac od wszystkiego.

Tlumaczyli ze oni nie brali zaliczki na czesc wiec powininen sie cieszyc ze nie stracilem kasy, na zle zamowiona czesc
Tlumaczyli ze musza zutylizowac czesc na wlasny koszt i poniesc inne koszty bo nie ma zwrotow i towar niesprzedawalny
Tlumaczyli ze precyzyjnie podany opis czesci i numer VIN auta to nie wszystko do zamowienia, ze powininnem miec ich program do czesci i znac aktualne numery katalogowe
Tlumaczyli ze wypozyczone auto to moja fanaberia, co moze rowerem przy -5 mialem jezdzic po 300km dziennie ? auto wiadomo w firmie i ma na siebie zarabiac
Przekonywali ze cieknacy przewod to tak naprawde skomplikowana rzecz i moze byc przyczyna w samej skrzyni i czerwony olej chyba z powietrza sie sublimuje akurat na tych przewodach - to juz byl szczyt bezczelnosci
Tlumaczyli ze moga isc na ustepstwo i zamocowac przewody za darmo i poniosa koszty ekspresu zeby czesc trafila w 3 robocze na wlasny koszt 30zl i ze bedzie pewnie potrzeba analiza samej skrzyni, pt dlaczego z dziurawego przewodu leci oliwa ? zeby sobie odbic darmowy montaż

Reasumujac DIXI CAR oszukali mnie, nie polecam ich, mam zla opinie na ich temat, dla mnie moga przedawac dywaniki samochodowe, co ciekawe nie maja oryginalnych tylko zamienniki w cenie oryg i handluja chinskimi oponami do insigni.
4 lata temu slyszalem od serwisantow z Skody i od dziewczyny z forda chodza sluchy ze chlopaki z warsztatu lubia robic podmianki i ogolnie dorabiac na klientach bez ich wiedzy ... no i chyba opinie sie pokrywaja, nie zostawil bym auta bez patrzenia na niego przez caly czas wykonywania uslugi zeby czegos nie podmienili albo zeby czegos nie zepsuli a pozniej naliczyli za diagnoze i wymiane.

Mam nadzieje ze pomoglem i oszczeglem.
Reasumujac sprawdzajcie czy przewody sa suche zwrokowo, bo na parkingu przewaznie nie ma plam bo powstaja podczas jazdy.
Cena zestawu naprawczego te skrzyni AF40 to cos kolo 600-800zl tak przy okazji, jakies uszczelki, oringi z tworzywa, filtr tez mozna nabyc za 80zl, ale wiadomo wtedy to prawie generalka przekladni.

Forum Opel Insignia poleca:

<<

marcinsobi

Awatar użytkownika

Posty: 213

Dołączenie: 14 Lip 2010 10:12

Miejscowość: Police ,SE

Post 17 Sty 2014 09:59

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej?

Opisze swoja przygode z wymiana oleju w skrzyni F40 automat .
Pierwsza wymiane zrobilem w serwisie przy ok 60 tys ,niby wlali 2,4 l (tyle na fv) ,bylo ok przez ok 10-15tys, potem zauwazylem ze jakos dziwnie pracuje ,lekke przeciagania ,dziwne przezucania ,lekke stuki.
przy 80 tys postanowilem wymienic jeszcze raz
Poczytalem troche na nacie na temat wymiany ,ile litrow (pisza od 2,2 do 4) itp. W moim serwisie potwierdzili ze 2,4 l,w innym ze nie wiedza ,jeszcze innym ze sie nie wymienia !
Auto na kanal i odkrecam srube (jest 2w1) najpierw mala potem wieksza ,co ciekawe zlecialo prawie 5 litrow (skrzynia rozgrzana po ok 20km jazdy) no nic pewnie cos przelali w aso,
Wkrecilem ta wieksza srube z tulejka (ok 10cm) i zaczalem nalewac olej od gory ,do momentu przelwania weszlo tylko 1,5l. Skrzynie puscilem przez wszystkie biegi i dalej sie przelewalo , no to zakrecilem i na jazde probna
niestety nie dalo sie jezdzic ,skrzynia mocno stukala przy przezucaniu biegiow .Powrot na warsztat i dolewka 1l
bylo znacznie lepiej .Dnia nastepnego jak skrzynia byla zimna chodzila ladnie chodz miala lekki uslizg przy zmianie z 3na 4,po nagrzaniu bylo ok,ale nie dawalo mi to spokoju i dolalem jeszcze 0,5l. teraz po przejechaniu ok 1000km moge powiedziec ze jest idealnie nic nie szarpie ,stuka,przeciaga itp. nie wazne czy ciepla czy zimna .
Podsumowanko
Czyli u mnie wylalem 5l wlalem 3l (olej oryginalny z ASO) i jest wszystko ok
Stary olej byl normalnie czerwony bez opilkow itp.
Prawdopodobnie problemy ze skrzynia mialem z powodu nadmiaru oleju po poprzedniej wymianie w ASO
<<

piotr75

Posty: 189

Dołączenie: 03 Wrz 2013 17:26

Post 19 Sty 2014 21:19

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej?

potrzebowalbym jakis namiarow na szpeca od wymiany oleju w skrzyni automatycznej z okolic Slupska .dzwonilem do Opel w Gdyni chca 260 zl.
Sorry za bledy -klawiatura niemiecka:-)
<<

yrek5@poczta.onet.pl

Posty: 7

Dołączenie: 13 Wrz 2010 11:11

Post 02 Lut 2014 16:17

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Też wymieniałm olej 60 tyś, mnie wyminili z płukaniem skrzyni i czyszczeniem filtra, poźniej przejażdzka i dolewka. Chodzi bez uwag. Wlano ok. 3 litrów. Jak ktoś chce serwis koło mławy. Adres na pr pilkowski@onet.pl
<<

piotr75

Posty: 189

Dołączenie: 03 Wrz 2013 17:26

Post 08 Lut 2014 23:30

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Dzisiaj bylem u fachurow od skrzyn automatycznych tyle jeszcze skrzyn rozdu...ch nie widzialem kolesie nie jedno w tym temacie przerobili.Co do naszych skrzyn sa jakie sa powiedzial ze nie sa to najlepsze skrzynie ale naprawialne nie jak siednio biegowa Wolkswagena-podobno kicha straszna.
a wiec , auto na kanal mala sroba zlecial jakis litr pozniej doza poszyly 2 litry.Wlewal od gory 3 litry,Auo w gore odpalone odkrecil mala srobke od dolu ,zlecialo okolo 0,7-byl stan,dokrecil dolal jeszcze 200ml i autko smiga az milo.Dyskutowalem troche o wymiane z pukaniem i co mnie zdziwilo gosc mi odradzil-sam nie wiem co o tym pukaniu myslec.
Olej byl czarny i smierdzial troche spalenizna.?
Sorry za bledy -klawiatura niemiecka:-)
<<

Piotr_Łódź

Posty: 112

Dołączenie: 29 Kwi 2013 15:30

Miejscowość: Łódź

Post 09 Lut 2014 00:51

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Koledzy a podpytam o jakiś sprawdzony przez Was serwis naszych skrzyń automatycznych w Łodzi lub okolicach...?
Opel Insignia 2,0CDTI >> 1,6 T SIDI / 2015 / Sports Tourer / Cosmo / 18" /
<<

thenaturat2

Posty: 19

Dołączenie: 17 Lis 2013 18:49

Post 13 Maj 2014 13:24

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

z tymi skrzyniami w oplach jest tak jak z chorobami w OOOO np.2.0tdi czy skrzynia multi, wiadmo ze cos im dolega ale jednym sie przytrafiło innym nie i sa zadowoleni, wiec i opla nie ma co odrazu minusować , a autko całkiem fajne i fajnie sie nim jezdzi . wkleje coś co jest i przewija się w necie ,a ciekawe jest,byc moze jest w tym jakas prawda:





''Witam sympatyków skrzyń M32 ;)

Nazywam się Grzegorz Makowski i dotarłem tu ze strony Skrzynie biegów - sprzedaż,naprawa, oleje przekładniowe , którą mam przyjemność współtworzyć.
Zajmujemy się m.in. naprawami i regeneracją skrzynek z tematu i chętnie służymy wiedzą na temat tych przekładni. Postaram się wyjaśnić fakty i mity dotyczące M32. Jesteśmy otwarci na pytania, na które w miarę wiedzy chętnie odpowiemy.

Może na początek wyjaśnię kwestię oleju w skrzyni M32.
Olej w M32 to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na żywotność tej przekładni. Momenty, które może przenosić ta skrzynia to 300-340 Nm. Niektórzy kuszą się o podwyższanie mocy i dają skrzyni do przeniesienia nawet momenty powyżej 430 Nm. Jesli zaciekawi Was temat to przy okazji opiszę co dzieje się w M32 przy dużych obciążeniach.
Olej w skrzyni ma kilka zadań, ale istotne dla ciężkiej pracy są jego właściwości smarne i chłodzące. Jeśli olej jest za słaby to nie jest w stanie odprowadzać właściwie ciepła, a za razem nie daje odpowieniego filmu smarnego miedzy powierzchniami stycznymi zębów. Klasyczny olej serwisowy - ten czerwony - o oznaczeni GM 1940182 to taki produkt do wszystkiego. Opel stosuje go praktycznie we wszystkich skrzyniach. Niestety olej ten w skrzyniach M32 i M20 zupełnie nie daje sobie rady. Przypuszczamy, że to on mocno przyczyniał się do wielu awarii skrzynek M32. Oczywiście na awarie składa się wiele czynników, ale ten olej wyjątkowo dokładał się do tych problemów.
2-3 lata temu Opel zobaczył problem i zmienił olej zalecany do M32. Oznaczył go symbolem GM 1940004. To olej w pełni syntetyczny na estrach średnio wyposażony w dodatki. W zasadzie nie mam dostepu do statystyk ale zapewne procent awarii się zmniejszył. Nie uchroniło to skrzyń M32 przed awariami ale zapewne więcej uzytkowników tych skrzyń cieszy się dłuższą jazdą.
Jak już wspomniano we wcześniejszych postach, są oleje które pomagają tym skrzyniom jeszcze bardziej. Wspomniany FUCHS SINTOFLUID 75W80 to niemiecki produkt, który też bazuje na estrach, natomiast jest mocno napakowany dodatkami. Nie będę się zagłębiał w szczegóły chemiczno technologiczne, ale podam argument który moze przemówić do wyobraźni.
Pozwoliliśmy sobie na badanie laboratoryjne obu olejów ( czekamy jeszcze na wynik tego "czerwonego") i jedno z badań potwierdziło, że nie myliliśmy się co do jakości oleju FUCHSa. Jest takie urzadzenie - aparat czterokulowy, w którum umieszcza się trzy kulki, takie od łożyska, koło siebie (w formie trójkąta), zanuża w oleju, a pomiędzy trzema kulkami umieszcza sie czwartą kulkę. Kulka ta kręci się względem pozostałych, ale cały czas od góry jest naciskana. Siła nacisku cały czas się zwiększa. W pewnym momencie pod wpływem wysokiej temperatury dochodzi do zespawania kulek i maszyna się wyłącza. Odczytywana jest wtedy siła przy której doszło do zespawania kulek. Olej GM 1940004 wytrzymał 2400 N, FUCHS 4400 N.
Co daje takie badanie - informację jak sobie radzi olej przy dużych obciążeniach w skrzyni, a M32 jest niestety narażona na dość spore.

W skrzyni mamy do czynienia z roznymi niekorzystnymi zjawiskami które wpływaja na spadek jakości oleju:
- temperatura
- drobinki metalu
- woda - para wodna z powietrza. Olej GM 1940004 ma sporo cynku, który absorbuje cząsteczki wody, FUCHS jest bezcynkowy.
Ważne jest, aby tego typu czynniki nie powodowały znacznej degradacji właściwości oleju. Tu ciśnie sie kolejny temat - konieczność wymiany oleju w skrzyni M32. GM dobrze wymienić po 50 - 60 tyś. FUCHS wytrzyma dłużej. Jednak ilość drobinek metalu tak samo wpływa na łożyska i zęby trybów w jednym jak i drugim oleju dlatego potraktujcie 60 tkm jako graniczny okres eksploatacji oleju w tej skrzyni.

Systematyczne informacje o olejach w M32 umieściliśmy tu - Skrzynie biegów M32 i M20 Opel - oleje przekładniowe
Jak będziemy mieli komplet badań olejów to umieścimy tam też tabelkę z danymi.
<<

michalchm

Posty: 3

Dołączenie: 30 Gru 2012 10:02

Post 20 Maj 2014 23:27

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

samochód: Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 160 KM 2011 rok. przebieg: 68 000 km, 1 właściciel, kupiony w salonie, bezwypadkowy

objawy: "przeciąganie" biegów, szarpanie przy redukcji z 5 na 4 bieg, szarpanie przy ruszaniu - objawy tylko przy rozgrzanym silniku, nie zawsze, ogólnie czasami skrzynia "wariowała" i nie pracowała tak jak powinna

chciałem zrobić: wymiana oleju w skrzyni biegów która miała rozwiązać powyższy problem.

zrobiłem: po wizycie w firmie Automatycznie Skrzynie Biegów PAŁKA w Mysłowicach - diagnoza - uszkodzony blok elektrozaworów w skrzyni biegów - wymiana bloku elektrozaworów na nowy i wymiana oleju - koszt 4500 zł, czas - 1 dzień

po naprawie: objawów szarpania brak, skrzynia zachowuje się tak jak na początku użytkowania samochodu (a propo - w moim poprzednim samochodzie - MERCEDES E320 CDI z 2003 roku, skrzynia automatyczna 5 biegowa pracowała 5 krotnie lepiej, płynniej, mądrzej, inteligentniej i bezusterkowo - przebieg 350 000 km !!!)

informacje dodatkowe od warsztatu: ta skrzynia tak ma, montowana również w innych samochodach jak m.in. VOLVO czy SAAB. Przy okazji mojej naprawy w warsztacie widziałem inne Insignie z tym samym defektem

informacja od ASO OPEL: nie pomogą, auto po gwarancji, ogólnie nie mają takiego problemu, ogólnie to jestem pierwszy, ogólnie to pewnie musiałem coś zrobić "źle" i popsułem ;-), z racji tego że serwisowałem auto w ASO to mogą udzielić rabatu na naprawę - 10 do 20 %, po rabacie koszt naprawy w ASO powyżej 10 000 zł :)

konkluzja: no more Opel Insignia, no more Opel
<<

EXPENT

Posty: 6

Dołączenie: 22 Kwi 2014 09:11

Post 22 Maj 2014 09:51

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Witam widzę że w innych wątkach dzieję się więcej niż w moim więc chciałbym was zainteresować moim co najmniej intrygującym przypadkiem
który jest opisany w wątku ...
" Szarpanie automatycznej skrzyni biegów " polecam też obejrzenie filmu na youtube :

https://www.youtube.com/watch?v=hz-7UcGrOM8

SZUKAM KOGOŚ Z PODOBNYM PROBLEMEM !! dlatego piszę o tym tutaj ... jeśli ktoś ma podobny problem proszę o kontakt razem będziemy meli więcej do powiedzenia ... wiec proszę o kontakt najlepiej na tel 517455477

Pozdrawiam Ł.S.
PoprzedniaNastępna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Skrzynie biegów

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości