Chip tuning CDTI

<<

boleknh

Posty: 363

Dołączenie: 29 Cze 2013 15:57

Miejscowość: Królewskie Miasto Kraków

Post 27 Paź 2013 18:27

Re: Chip tuning CDTI

Mam pytanie czy w 130 konnym cdti w 2011 r. Dalej Opel montował m32 czy poszli po rozum i wkładali niezniszczalne F40?
BLACK HB 2.0 CDTI bez dpf-a CHIP 185km/425nm Powered BY GCS TUNING CHIP CHIP HURRRRAAAA
<<

jacek.kr

Posty: 14

Dołączenie: 26 Paź 2013 18:37

Post 27 Paź 2013 22:17

Re: Chip tuning CDTI

Według http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html wszystkie A20DTJ mają m32. Pytanie ile ta skrzynia faktycznie potrafi wytrzymać. Ktoś miał problemy z tą skrzynią w CDTI 130KM? Na forum fiata znalazlem post goscia, który 2 sztuki m32 zajezdzil :( http://fiatklubpolska.pl/croma-446/skrzynia-f40-w-miejsce-m32-13925/

Forum Opel Insignia poleca:

<<

boleknh

Posty: 363

Dołączenie: 29 Cze 2013 15:57

Miejscowość: Królewskie Miasto Kraków

Post 27 Paź 2013 22:27

Re: Chip tuning CDTI

Koledze w firmówce 130km przy 112 tyś.km skrzynia się rozleciała,najpierw delikatnie szumiała ,póżniej łożyska się rozleciały.Skrzynie wymienili w serwisie na nową ,za naprawe zapłacił Arval :)
koszt ok 15 tyś.zł
BLACK HB 2.0 CDTI bez dpf-a CHIP 185km/425nm Powered BY GCS TUNING CHIP CHIP HURRRRAAAA
<<

jacek.kr

Posty: 14

Dołączenie: 26 Paź 2013 18:37

Post 27 Paź 2013 23:03

Re: Chip tuning CDTI

Niestety im więcej czytam, tym czarniejsze chmury. Wychodzi, że skrzynia max wytrzymuje 340Nm, do tego trzeba dbać o olej w skrzyni. Niestety chyba nie jest to zbyt udana konstrukcja GM. Było szukać A20DTH, no trudno.
<<

Alex

Awatar użytkownika

Administrator

Posty: 1212

Dołączenie: 19 Sty 2013 00:00

Miejscowość: Iława

Post 27 Paź 2013 23:14

Re: Chip tuning CDTI

Temat o chip tuningu, a zaczyna się rozmowa na temat skrzyni biegów. Nie chcecie (czyt. nalegam) poszukać/założyć odpowiedniego tematu do tej dyskusji ?
<<

Wojtassss

Posty: 1255

Dołączenie: 27 Wrz 2012 11:20

Post 27 Paź 2013 23:22

Re: Chip tuning CDTI

...
Ostatnio edytowany przez Wojtassss, 16 Gru 2013 00:07, edytowano w sumie 1 raz
<<

boleknh

Posty: 363

Dołączenie: 29 Cze 2013 15:57

Miejscowość: Królewskie Miasto Kraków

Post 28 Paź 2013 00:15

Re: Chip tuning CDTI

Trzeba by zapytać tunera np.Heko jak skrzynia m32 znosi program na 440-450nm ,on Chipuje po 5 klekotów dziennie a te skrzynie nie występują tylko w Insigni .
Jescze zaczerpnięte z sąsiedniego forum na temat m32 , jak widać specjalista od skrzyń wie dokładnie w czym tkwi problem,teraz wy zadajcie sobie pytanie czy 110 i 130km warto chipować?
Witam sympatyków skrzyń M32

Nazywam się Grzegorz Makowski i dotarłem tu ze strony http://www.skrzynie.com.pl, którą mam przyjemność współtworzyć.
Zajmujemy się m.in. naprawami i regeneracją skrzynek z tematu i chętnie służymy wiedzą na temat tych przekładni. Postaram się wyjaśnić fakty i mity dotyczące M32. Jesteśmy otwarci na pytania, na które w miarę wiedzy chętnie odpowiemy.

Może na początek wyjaśnię kwestię oleju w skrzyni M32.
Olej w M32 to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na żywotność tej przekładni. Momenty, które może przenosić ta skrzynia to 300-340 Nm. Niektórzy kuszą się o podwyższanie mocy i dają skrzyni do przeniesienia nawet momenty powyżej 430 Nm. Jesli zaciekawi Was temat to przy okazji opiszę co dzieje się w M32 przy dużych obciążeniach.
Olej w skrzyni ma kilka zadań, ale istotne dla ciężkiej pracy są jego właściwości smarne i chłodzące. Jeśli olej jest za słaby to nie jest w stanie odprowadzać właściwie ciepła, a za razem nie daje odpowieniego filmu smarnego miedzy powierzchniami stycznymi zębów. Klasyczny olej serwisowy - ten czerwony - o oznaczeni GM 1940182 to taki produkt do wszystkiego. Opel stosuje go praktycznie we wszystkich skrzyniach. Niestety olej ten w skrzyniach M32 i M20 zupełnie nie daje sobie rady. Przypuszczamy, że to on mocno przyczyniał się do wielu awarii skrzynek M32. Oczywiście na awarie składa się wiele czynników, ale ten olej wyjątkowo dokładał się do tych problemów.
2-3 lata temu Opel zobaczył problem i zmienił olej zalecany do M32. Oznaczył go symbolem GM 1940004. To olej w pełni syntetyczny na estrach średnio wyposażony w dodatki. W zasadzie nie mam dostepu do statystyk ale zapewne procent awarii się zmniejszył. Nie uchroniło to skrzyń M32 przed awariami ale zapewne więcej uzytkowników tych skrzyń cieszy się dłuższą jazdą.
Jak już wspomniano we wcześniejszych postach, są oleje które pomagają tym skrzyniom jeszcze bardziej. Wspomniany FUCHS SINTOFLUID 75W80 to niemiecki produkt, który też bazuje na estrach, natomiast jest mocno napakowany dodatkami. Nie będę się zagłębiał w szczegóły chemiczno technologiczne, ale podam argument który moze przemówić do wyobraźni.
Pozwoliliśmy sobie na badanie laboratoryjne obu olejów ( czekamy jeszcze na wynik tego "czerwonego") i jedno z badań potwierdziło, że nie myliliśmy się co do jakości oleju FUCHSa. Jest takie urzadzenie - aparat czterokulowy, w którum umieszcza się trzy kulki, takie od łożyska, koło siebie (w formie trójkąta), zanuża w oleju, a pomiędzy trzema kulkami umieszcza sie czwartą kulkę. Kulka ta kręci się względem pozostałych, ale cały czas od góry jest naciskana. Siła nacisku cały czas się zwiększa. W pewnym momencie pod wpływem wysokiej temperatury dochodzi do zespawania kulek i maszyna się wyłącza. Odczytywana jest wtedy siła przy której doszło do zespawania kulek. Olej GM 1940004 wytrzymał 2400 N, FUCHS 4400 N.
Co daje takie badanie - informację jak sobie radzi olej przy dużych obciążeniach w skrzyni, a M32 jest niestety narażona na dość spore.

W skrzyni mamy do czynienia z roznymi niekorzystnymi zjawiskami które wpływaja na spadek jakości oleju:
- temperatura
- drobinki metalu
- woda - para wodna z powietrza. Olej GM 1940004 ma sporo cynku, który absorbuje cząsteczki wody, FUCHS jest bezcynkowy.
Ważne jest, aby tego typu czynniki nie powodowały znacznej degradacji właściwości oleju. Tu ciśnie sie kolejny temat - konieczność wymiany oleju w skrzyni M32. GM dobrze wymienić po 50 - 60 tyś. FUCHS wytrzyma dłużej. Jednak ilość drobinek metalu tak samo wpływa na łożyska i zęby trybów w jednym jak i drugim oleju dlatego potraktujcie 60 tkm jako graniczny okres eksploatacji oleju w tej skrzyni.

Systematyczne informacje o olejach w M32 umieściliśmy tu - http://www.skrzynie.com.pl/m32-oleje-do-skrzyni.html
Jak będziemy mieli komplet badań olejów to umieścimy tam też tabelkę z danymi.
BLACK HB 2.0 CDTI bez dpf-a CHIP 185km/425nm Powered BY GCS TUNING CHIP CHIP HURRRRAAAA
<<

oops2k

Posty: 91

Dołączenie: 24 Kwi 2013 12:48

Miejscowość: Kraków

Post 28 Paź 2013 07:55

Re: Chip tuning CDTI

decer napisał(a):Chcesz chipa? NIE WGRYWAJ NOWEGO SOFTU! Wgrałem w ASO ze 2 mies. temu, byłem w tym tygodniu po chipa a tu ... blokada :shock: Na razie nie do przejścia :cry:

A gdzie byłeś?
Bo w Insigni aby cos zrobić trzeba wyciągnąć komputer i go rozebrać. Inaczej sie nie da.
Insignia ST - dobra, Alfa 159 SW - lepsza ...
<<

heko

Posty: 340

Dołączenie: 23 Kwi 2010 20:06

Miejscowość: Kraków

Post 28 Paź 2013 09:57

Re: Chip tuning CDTI

...totalna bzdura, każda Insignia id połowy 2009r. jest zabezpieczona, a nowa aktualizacja nic nie zmienia, pozostaje tak samo zabezpieczona, sterownik na stół (10 min. roboty) i posiadając odpowiedni sprzęt, idzie bez żadnych problemów 8-)
http://www.gcstuning.pl/
Chiptuning
Filtry FAP/DPF
Hamownia obciążeniowa
Diagnostyka

https://www.facebook.com/GCSTuning
<<

Wojtassss

Posty: 1255

Dołączenie: 27 Wrz 2012 11:20

Post 28 Paź 2013 13:09

Re: Chip tuning CDTI

...
Ostatnio edytowany przez Wojtassss, 16 Gru 2013 00:10, edytowano w sumie 1 raz
PoprzedniaNastępna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Tunning techniczny

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość