Strona 1 z 41

Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 11:13
przez pawsla
silniki diesla:
2,0 l CDTI R4 Turbo, 81 kW (110 KM) A20DTC, A20DTL - średnica przód 296 mm tył 292 mm - J60, układ hamulcowy 16"
2,0 l CDTI R4. Turbo, 96 kW (130 KM) A20DT, A20DTJ - średnica przód 296 mm tył 292 mm - J60, układ hamulcowy 16"
2,0 l CDTI R4 Turbo, 118 kW (160 KM) A20DTH - średnica przód 321 mm tył 315 mm - J61, układ hamulcowy 17"
2,0 l CDTI R4 BiTurbo, 143 kW (195 KM) A20DTR - średnica przód 321 mm tył 315 mm - J61, układ hamulcowy 17"

silniki benzynowe:
1,4 l R4 103 kW (140 KM) A14NET - średnica przód 296 mm tył 292 mm - J60, układ hamulcowy 16"
1,6 l R4 85 kW (115 KM) A16XER - średnica przód 296 mm tył 292 mm - J60, układ hamulcowy 16"
1,6 l R4 Turbo, 132 kW (180 KM) A16LET - średnica przód 321 mm tył 315 mm - J61, układ hamulcowy 17"
1,8 l R4 103 kW (140 KM) A18XER - średnica przód 296 mm tył 292 mm - J60, układ hamulcowy 16"
2,0 l R4 Turbo, 162 kW (220 KM) A20NHT - średnica przód 321 mm tył 315 mm - J61, układ hamulcowy 17"
2,0 l R4 Turbo, 184 kW (250 KM) A20NFT - średnica przód 321 mm tył 315 mm - J61, układ hamulcowy 17"
2,8 l V6 Turbo, 191 kW (260 KM) A28NET - średnica przód 337 mm tył 315 mm
2,8 l V6 Turbo, 239 kW (325 KM) A28NER - średnica przód 355 mm tył 315 mm

Są to dane uzyskane z ASO, choć czasami zdarzały się jakieś odchylenia od tych informacji. Na wszelki wypadek zmierzcie tarcze lub sprawdźcie jaki tarcze są w waszym aucie po numerze VIN - np. www.opelvindekoder.pl

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 16:35
przez peja-1991
witaj,
mam podobny problem. Tarcze z tyłu przy 33 tysiącach kilometrów są tak zniszczone - pożłobione, że wyglądają jakby zrobiły ze 100 tysięcy kilometrów.
Dowiedziałem się, że jest to wina hamulca ręcznego, który nie do końca odciąga klocki i niszczy tarczę.
Podobno była masowa reklamacja właścicieli Insigni i GM na własny koszt wymieniał coś tam przy tym systemie.
Jestem w trakcie szukania informacji na ten temat ponieważ czeka mnie wymiana tarcz. Już rozglądam się za tarczami markowymi tj. Brembo, ATE, EBC, Zimmermann

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 17:19
przez P405
GM wymieniał tarcze z tyłu, ale winne były klocki w które chińczcy naładowali jakieś świństa, które robiło rowki na tarczach. I to już się skończyło jakiś czas temu.

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 17:55
przez peja-1991
P405 a była na to jakaś akcja serwisowa ?
w serwisie oczywiście twierdzą, że nic takiego nie miało miejsca :x

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 18:25
przez pawsla
Właśnie wróciłem z MM Cars Katowice. Wymienili mi tarcze z przodu oraz klocki na nowe w ramach gwarancji. Zobaczymy ile wytrzymają. Powiedzieli, że winne były klocki. Także póki co zakup nowych tarcz odkładam, nie będę robił niepotrzebnych kosztów. Co ciekawe w zeszłym tygodniu byłem z tym tematem w Inter Auto w Krakowie i powiedzieli, że w ramach gwarancji nie ma możliwości wymiany i chcieli chyba 800zł za tarcze. Szkoda gadać, Inter Auto w Krakowie omijajcie szerokim łukiem, bo już 2 razy dali d... w temacie, z którym do nich się wybrałem. MM Cars drugi raz załatwił temat w ramach gwarancji bez żadnych problemów. Polecam Wam ten serwis, bo naprawdę rzetelnie wykonują swoją pracę.

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 20:21
przez Wojtassss
...

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 20:41
przez pawsla
Produkcja 12.2011, pierwsza rejestracja 01.2012; aktualny przebieg 25 tys., pierwszy raz tarcze przód wymienione przy 15 tys.

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 22:41
przez P405
Ja wymieniałem tarcze z tyłu w kwietniu 2011, auto pażdziernik 2009, było trochę walki o to bo GM ustalił sobie limity km do których to wymienia. Na początku było chyba, że do 30 tys, a poźniej zmienili do 15 tys.

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 03 Gru 2012 23:41
przez pawito
MY 2009, przebieg 83 tys, czwarty komplet tarcz, tylko jeden raz wymienione w ramach gwarancji tylne tarcze z powodu rys. Dwa komplety oryginalne "pofalowane" i wibracje kierownicy przy hamowaniu. Trzeci komplet EBC nawiercane- nie polecam; huk przy hamowaniu i po ok 12 tys km też się "pofalowały". Teraz mam Zimmermany + klocki Zimmerman kupione w e-sklepie, namiary, chyba na forum vectra-unlimited dział insignia. Te mogę polecić, przejechane ok 13 tys, cicho i skutecznie, na razie bez żadnych oznak falowania. Pozdrawiam wszystkich.

Re: Tarcze hamulcowe i klocki

PostWysłany: 07 Gru 2012 14:45
przez peja-1991
pawito masz hamulec ręczny elektroniczny ?
możesz na pw podesłać jakie dokładnie tarcze i klocki założyłeś ?