Drgania kierownicy podczas hamowania.

<<

max33

Posty: 2

Dołączenie: 25 Kwi 2010 09:39

Post 25 Kwi 2010 10:36

Drgania kierownicy podczas hamowania.

Witam
Posiadam Insignię 2.0 CDTI 160KM w której od początku mam problemy z drganiami na kierownicy.Kiedy auto zakupiłem to z salonu wyjechałem na oponach zimowych które wyważałem 3 razy ponieważ były drgania przy prędkości pow.80 Km/h.Co wydaje się dziwne to drgania raz były a raz nie.Po zamianie opon na letnie(nowe wyważone)problem taki sam a do tego doszły drgania podczas hamowania.Drgania są tak duże że obserwując kierownice cała drży.Patrząc na tarcze widać na nich rysy.Posiadam kilka aut ale w żadnym tak nie ma ,a do tego Insignia ma tylko 12 tyś przebiegu .Rozmawiałem ze znajomym który miał takie same objawy i wymienili mu tarcze i klocki tylne(podlegają bezpłatnej wymianie) a przodu już nie bo Opel nie wyraził zgody na wymianę przodu ale zaproponowali mu wymianę odpłatną ok 1600 zł za kpl (w aucie 11 tyś przebiegu).Tarcze i klocki w Oplu Insigni nie są spasowane i nie zdają egzaminu.Ostatnio umyłem auto i stało w garażu kilka dni to na tarczach pojawił się rdzawy nalot jak w aucie z 90 lat a do tego podczas pierwszego hamowania wydawał dżwięki jak Ikarus z 1976 roku "JEŚLI POSIADACIE INSIGNIĘ TO ZOBACZCIE SOBIE WASZE TARCZE I TARCZE W INNYCH AUTACH" Jestem umówiony w serwisie Opla więc zobaczymy czy mi też zaproponują odpłatną wymianę tarcz i klocków czy też rozwiążą ten problem.Proszę o informację czy u kogoś w samochodzie występuje również taki problem.Ja na pewno napiszę co dalej będzie się działo z moim Oplem.
<<

miroslawus

Posty: 130

Dołączenie: 20 Lis 2009 10:02

Post 05 Maj 2010 13:02

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

mam dokładnie ten sam problem:) Na zimowych oponach drgania kierownicy w przedziale 120-140 km/h. Po zmianie na letnie podczas gwałtowniejszego hamowania kierownica drga i to bardzo mocno. Jestem już umówiony w serwisie i zobaczymy co tym zrobią. Po myciu auta rdzawy nalot pojawia się od razu.

Forum Opel Insignia poleca:

<<

max33

Posty: 2

Dołączenie: 25 Kwi 2010 09:39

Post 05 Maj 2010 20:43

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

Witam
Wracając do mojego problemu z hamulcami to sprawa wygląda następująco.W serwisie wymienili klocki i tarcze tył a na przód dostałem odpowiedz negatywną (są to elementy eksploatacyjne i nie kwalifikujące się do wymiany gwarancyjnej)
Najlepsza metoda KUPIŁEŚ ZAPŁACIŁEŚ PROBLEM NALEŻY DO CIEBIE.
Opel nie chce się przyznać do wadliwych tarcz lub klocków ,skoro uznają za felerne tył to dlaczego nie przód??
Ja na pewno nie odpuszczę tego problemu dopóki go nie rozwiążą.
<<

miroslawus

Posty: 130

Dołączenie: 20 Lis 2009 10:02

Post 05 Maj 2010 22:32

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

max33 ja mam dopiero 7 tyś km przejechanych to nie jest ilość przy, której należy wymieniać tarcze i klocki to uwierz, że ja też nie odpuszczę nawet zacznę się sądzić z całym GM:)
<<

pawito

Posty: 33

Dołączenie: 15 Sie 2009 18:25

Post 25 Cze 2010 14:14

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

U mnie drgania kierownicy powyżej 110 km/h ( największe 125-145 km/h ) , dodatkowo podczas mocniejszego hamowania - potwierdzone przez pracownika serwisu - diagnoza - przegrzane i "zwichrowane" tarcze hamulcowe, nie podlega gwarancji, bo niby to elementy ścierne i dodatkowo moja wina. Wymiana na nowe ok 2 tys, ale problem prawdopodobnie powróci. Jak dla mnie to ewidentna wada tarcz albo klocków, ale GM nie zezwala na wymianę w ramach gwarancji. Nie mam ani czasu ani ochoty na "walkę" z GM. Chciałem kupić nowe tarcze i klocki innej firmy ale zamienniki jeszcze niedostępne- klapa. Przynajmniej do 100 km/h jest OK. Kupno całkiem nowego modelu to ryzykowna sprawa.
<<

miroslawus

Posty: 130

Dołączenie: 20 Lis 2009 10:02

Post 28 Cze 2010 05:50

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

Nieprawda, że nie podlegają wymianie na gwarancji. bylem w ASO z tym problemem. Dziwna sytuacja, bo gwarant stwierdził, że jeżeli ktoś zauważy rysy na tylnych tarczach to GM wymienia te elementy na gwarancji. Jeden warunek to taki, że wymiana tarcz jest bezpłatna do 15 tyś. km powyżej 15 tyś wymiana na własny koszt. Dzisiaj jadę na bezpłatną wymianę. Panowie trzeba odwiedzić kilka serwisów, bo niektórzy zbywają klientów twierdząc, że wszystko jest ok.
<<

pawito

Posty: 33

Dołączenie: 15 Sie 2009 18:25

Post 29 Cze 2010 07:31

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

Tylne tarcze i klocki mam wymienione w ramach gwarancji. Problem dotyczy przednich - mój przebieg 22 tys i czekam na zamienniki.
<<

Strażak Sam

Posty: 15

Dołączenie: 06 Lip 2010 08:52

Miejscowość: Warszawa

Post 12 Lip 2010 09:26

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

Witam Wszystkich! Mam Insignię od maja 2010 i też już przeszedłem problem z tylnymi tarczami i klockami. Przy 9 tys. wymienili mi wsio z tyłu i na razie tylna lewa tarcza jest ok ale na tylnej prawej zaczęły się już pojawiać rysy, małe bo małe ale są :oops: I tak jak któremuś z was, mi w ASO powiedzieli, że na tych wymienionych mam jeździć do 14-15 tys. km i wtedy przyjechać jeszcze raz na weryfikację. Jak będą złe, to wymienią na nowe jeszcze raz. :) A teraz odnośnie bicia na kierownicy. Miałem już kilka razy ten problem i to w różnych autach i muszę przyznać że w każdym z nich była inna przyczyna. Przede wszystkim czy bicie jest podczas hamowania i tylko hamowania czy jest również w trakcie jazdy w jaki zakresie prędkości? Jeździłem Nissanem Murano (suv) na 18 calowych wałach i uwierzcie mi, że wyważenie w takiej "stodole" kół wymaga wiedzy, sprzętu i.....jeszcze raz wiedzy. Akurat w Murano miałem takie akcje, że było odczuwalne bicie na kierownicy w przedziale prędkości między 80 a 100 km/h Kombinowałem z oponami tzn. przekładałem itp. Aż w końcu pojechałem do poleconego "gumiarza" z odpowiednim sprzętem gdzie wyważarka miała tzw. test drogowy i po autentycznym wyważeniu problemy zniknęły. A co jeszcze ważniejsze, to gość przed samym wyważaniem zrobił na innej wyważarce optymalizację wyważenia - czyli jak najlepsze ułożenie opony na feldze. :) W drugim samochodzie (Ford Mondeo) miałem bicie w trakcie hamowania, ale tam ewidentnie przyczyną były wadliwe oryginalne tarcze hamulcowe. Mimo że zmieniali mi dwa razy (na gwarancji) to problem na początku zniknął, ale po jakim czasie wrócił. Zmieniłem tarcze na o ile pamiętam Textar i temat zamknięty. Generalnie dzisiejsze tarcze jest tak łatwo spalić że szok :!: Wystarczy, że np. na rozgrzanych tarczach wjedzie się w kałuże i.......pozamiatane. :x Albo dwa razy pod rząd zahamuje się ze 140 km/h do zera. Niestety, taka jest w tej chwili jakość tych podzespołów. Pozdrawiam
<<

maro

Posty: 16

Dołączenie: 09 Lut 2010 21:57

Post 02 Wrz 2010 23:30

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

czołem panowie. obecnie mam 27 tys km i też mam podobno przegrzane tarcze i klocki hamulcowe. Niestety serwis nie chce ich wymienić na gwarancji. tak jak pisze wyżej kolega do 15 tys. km wymieniają bezpłatnie. Niestety zamienniki jeszcze nie występują. Podobno Bosch za parę miesięcy będzie je produkował puki co 1600zł za tarcze plus 380zł klocki :( . Tak po prostu. Już mam dość tego samochodu
<<

pawito

Posty: 33

Dołączenie: 15 Sie 2009 18:25

Post 03 Wrz 2010 08:14

Re: Drgania kierownicy podczas hamowania.

Proponuję wymienić. Ja wymieniłem i jestem ponownie zadowolony - już nic nie dolega i wreszcie odczuwam radość z jazdy. Trochę to kosztuje, ale warto. Co do zamienników to też mnie zwodzili, że już są Boscha, ale nie znają ceny; w innym ASO sprowadzili mi zamienniki klocków, ale okazało się , że nie pasowały do zacisków, więc wymieniłem na oryginały- podobno tarcze są "poprawione".
Pozdrawiam.
Następna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Zawieszenie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości