Stuki na tylnej osi

<<

marcelo9205

Posty: 83

Dołączenie: 03 Maj 2013 22:47

Post 24 Cze 2013 17:28

Re: Stuki

klocki do wymiany z przodu ( jeszcze na 2 tys mniej wiecej ich jest) a stuki dochodzą tak jakby styłu , ale może jest to mylne wrazenie. No nic w serwisie zobacza co tam słychać ;)
160 km , 2009 Cosmo
<<

marcelo9205

Posty: 83

Dołączenie: 03 Maj 2013 22:47

Post 26 Cze 2013 20:44

Re: Stuki

obejrzałem amortyzator i górna część czyli ta jak by osłona opadła na dół i mysle że jak na dołku dolna czesc podskakuje do góry to uderza w te osłonke i dlatego jest to stukanie
160 km , 2009 Cosmo

Forum Opel Insignia poleca:

<<

Koziol_2006

Posty: 59

Dołączenie: 26 Lip 2013 17:28

Post 05 Lut 2015 21:48

Re: Stuki

Witam, Ja stuków nie słyszę ale też zauważyłem że ta plastikowa osłona opadła - czy to jest na pewno to: http://doopla.pl/pl/p/odboj-amortyzator ... 5197/11375
A jeśli tak to przy wymianie dużo roboty? Będę chciał to wymienić aby na amortyzator brud nie leciał.
Pozdrawiam
Arek
<<

Alex

Awatar użytkownika

Administrator

Posty: 1230

Dołączenie: 19 Sty 2013 00:00

Miejscowość: Iława

Post 05 Lut 2015 23:39

Re: Stuki

Standardowa usterka. Górne mocowanie się wyrabia i odbój opada. Ale nie powoduje to żadnych stuków ani innych dźwięków podczas jazdy.
A wymiana dwóch sztuk to jakieś 30 min roboty i do odkręcenia trzy lub cztery śruby. Pomijając odkręcenie śrub w kołach ;)
<<

neo3232

Posty: 54

Dołączenie: 24 Lut 2013 20:25

Post 03 Cze 2015 14:04

Re: Stuki

tez ostatnio mialem stuki z tylu szczegolnie jak jechalem po kostce nikt nie wiedzial co jest w aso powiedzieli ze tak ma byc . temat drazylem dalej , wkoncu doszedlem wyrobily sie prowadnice w jarzmach ktore powodowaly stuki po wymianie zero stukow , najprostrzym sposobem jest nasmarowanie prowadnic jarzma duzo smaru i przejechac sie jak nie slychac znaczy ze do wymiany czytalem ze to jest wada konstrukcyjna opla
<<

INSIGNIA DE

Awatar użytkownika

Posty: 6

Dołączenie: 29 Lis 2015 19:13

Post 08 Gru 2015 13:49

Stukanie z okolic prawego tylnego koła

Witam,

Nie mogłem znaleźć podobnych objawów usterki dlatego zakładam nowy temat. Jestem nowy na forum i tym samym nowym użytkownikiem Opla Insigni Sports Tourer. Samochód kupiłem 2 tygodnie temu, a w niedziele wybrałem się w dłuższą trasę ( 200 km ) w jedna stronę jechało się wyśmienicie, ale w drodze powrotnej po przejechaniu ok. 50 km w prawym tylnym kole zaczęło stukać jakby dzięcioł walił w podwozie :D , przejechałem tak jeszcze parę kilometrów i zjechałem na parking. Sprawdziłem oponę, koła i tarcze czy się nie grzeją, ale wszystko było ok więc powoli potoczyłem się do domu. Dodam, że drogi którymi jechałem są idealnie proste bo trasa była autostradą z Niemiec do Holandii. Na dzień dzisiejszy stukanie nieco ucichło, jednak nadal jest słyszalne, nasila się przy lekkim skręceniu kierownicy w lewo i im szybciej jadę tym stuki są szybsze i nieco głośniejsze. W styczniu jadę do Polski na urlop i wolałbym jakiejkolwiek naprawy dokonywać w kraju ze względu na różnice cenowe... ;) Proszę o pomoc i radę jeżeli ktokolwiek z użytkowników miał podobny problem.
<<

zbyszek8848

Posty: 17

Dołączenie: 27 Gru 2015 10:44

Post 06 Maj 2016 21:50

Re: Stuki na tylnej osi

Mi też stukało w tylnim zawieszeniu.
Na przeglądzie w ASO Opla nic nie stwierdzono. Ale nie podałem się. U mnie winna była piasta koła. Łożyska miały luz. .
Po wymianie piasty (ja założyłem SKF)
nastąpiła w końcu cisza.
Dodam tylko ze piasty na przód i tył są takie same. Różnią się tylko długością srub (przód jest o około 1 cm dłuższy ) oraz tym że w zestawie na przód jest nakrętka do półosi.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
<<

Banko

Posty: 14

Dołączenie: 05 Sty 2015 12:16

Post 25 Paź 2017 20:12

Re: Stuki na tylnej osi

Pomocy!
Niedawno i u mnie pojawiły się stuki w tylnym zawieszeniu (ale tylko z prawej strony!) przy jeździe po - zaznaczam - niewielkich nierównościach. Pojechałem do diagnosty, który sprawdził wszystko i powiedział, że jest super! Ale jako, że i on słyszał stuki przy jeździe próbnej, postanowił zamienić amortyzatory stronami. Okazało się, że stuki przeniosły się na lewą stronę - znaczy się amortyzator do wymiany. Po wymianie obu amortyzatorów na markowe okazało się, że cieszyłem się tylko tydzień - stuki wróciły i to z obu stron (zaznaczam, że tylko występują przy przejeżdżaniu przez gwałtowne ale niewielkie nierówności - przy dużych nierównościach jest cisza). Dziś spędziłem 1,5 h u diagnosty i nic - zero pomysłów co to może być - zwłaszcza, że nic nie słychać podczas testów.
Wykluczyłem amortyzatory, tuleje gumowe i wydech ok. Klocki mam ok i łożyska piasty też ok. Jedyne czego nie sprawdziłem to prowadnic w jarzmach o których pisał neo3232. Czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Czy macie jakieś inne pomysły?
Poprzednia

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Zawieszenie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron