Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

<<

emzet1

Posty: 13

Dołączenie: 21 Sie 2012 21:49

Post 05 Lip 2014 11:20

Re: Komunikat SPRAWDZ ESP - błędy C0035 i C0040

Witam
U mnie także pojawiły się podobne objawy: przy dużym skręcie kół np. przy parkowaniu, pojawia się komunikat "sprawdź ESP" i zapalają się kontrolki ESP I ABS. Po wyłączeniu i włączeniu silnika znikają. Czy automatycznie mam wymienić te kable, o którym mowa w postach czy jednak najpierw jechać do serwisu sprawdzić jakie błędy wykaże komputer?
<<

MariuszS

Posty: 13

Dołączenie: 08 Lip 2014 19:50

Post 20 Sty 2015 23:40

Re: Komunikat SPRAWDZ ESP - błędy C0035 i C0040

cześć wszystkim.
To mój pierwszy post na forum. Jestem szczęśliwym posiadaczem czteroletniej Insigni CDTI 160KM.

Piotr_Łódź - ja również dziękuję za instrukcję naprawy kabelka bo miałem identyczne objawy. Zdecydowałem się go naprawić, u mnie był przerwa w jednym miejscu. Wymieniłem w sumie ok 12cm przewodu, zaizolowałem i hula.
Jedna uwaga - mój omomierz wskazywał około 700kohm.

Mariusz
2.0 CDTI 160KM manual 2010r

Forum Opel Insignia poleca:

<<

emzet1

Posty: 13

Dołączenie: 21 Sie 2012 21:49

Post 21 Sty 2015 00:11

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Ja wymieniłem czujnik abs i od kilku miesięcy spokój.
<<

Szary_Metro

Posty: 42

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 21 Lut 2015 21:55

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Echh ! moja icha też na to zachorowała. Raz po raz kontrolka ABS i TC. Podpiąłem lapcoka i wyszło że prawe przednie koło czujnik kontroli prędkości czyli ta sama polka. Dziś sobota zrzuciłem koło, wyjęty czujnik z kabelkiem - oglądam, macam, sprawdzam rezystancję na czujniczku i zonk :oops:
I widzę że pomiar za każdym razem inny i co ciekawe pojawia się za każdym przyłożeniem multimetru i zaraz znika ???
Jeden wniosek wyciągam - kabel jest OK skoro za każdym dotknięciem multimetra pojawia się wynik. Tylko dlaczego na chwilę i za każdym razem inny ?
PYTANIE :
Czy Wam jak mierzycie rezystancję to cały czas pokazuje opór czy tylko przez chwilkę i zaraz znika ??? bo mi właśnie tak pokazuje
Bo coś mi się wydaje, że tego czujnika multimetrem nie da rady sprawdzić.
<<

MariuszS

Posty: 13

Dołączenie: 08 Lip 2014 19:50

Post 22 Lut 2015 12:15

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

To jest normalne zjawisko. Gdy pojawia się przerwa w przewodzie to wartość oporności tego miejsca to jest loteria. Mi długo zajęło dokładne zlokalizowanie gdzie jest przerwa. Robiłem to tak, że wyginałem tylko mały odcinek przewodu a pozostałe części starałem się jak najbardziej unieruchomić aby być pewnym, że one nie wpływają na moje działanie na odcinku wyginanym. I tak doszedłem do miejsca przerwy.
2.0 CDTI 160KM manual 2010r
<<

Szary_Metro

Posty: 42

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 24 Lut 2015 02:38

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

MariuszS napisał(a):To jest normalne zjawisko. Gdy pojawia się przerwa w przewodzie to wartość oporności tego miejsca to jest loteria. Mi długo zajęło dokładne zlokalizowanie gdzie jest przerwa. Robiłem to tak, że wyginałem tylko mały odcinek przewodu a pozostałe części starałem się jak najbardziej unieruchomić aby być pewnym, że one nie wpływają na moje działanie na odcinku wyginanym. I tak doszedłem do miejsca przerwy.

OK to to rozumiem. Czyli po naprawie kabelka opór był u Ciebie stały ??? Bo jeśli tak to w sobotę zrzucam koło i zmieniam ten kabel.
<<

MariuszS

Posty: 13

Dołączenie: 08 Lip 2014 19:50

Post 24 Lut 2015 09:02

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Tak.
<<

mk5r

Posty: 24

Dołączenie: 29 Mar 2012 12:32

Post 04 Maj 2015 19:35

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Witam, Panowie pomóżcie zrozumieć mi temat tak jak u poprzedników zapala się magiczna kontrolka, odczytałem błąd op-comem i błąd

Generic OBD-2 (wspólne)
C0035 - prawego przedniego koła Czujnik prędkości zasilania (Subfault)

Opel / Vauxhall (wspólne)
C0035 - Czujnik prędkości koła LF Awaria

Wymieniłem prawy czujnik i po kilku dniach komunikat ten sam, czy powinienem wymienić lewy czujnik?
<<

Szary_Metro

Posty: 42

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 22 Paź 2015 22:07

Ciąg dalszy "medytacji" nad czujnikiem

Wracam do tematu czujnika ponieważ upłynęło troszkę czasu i mam kolejne spostrzeżenia:
Po kolei:
1. Miałem błędy czujnika prawego koła jak inni w tym temacie. Zimą wymontowałem czujnik i sprawdzałem omomierzem (opisane wyżej) za każdym razem inny pomiar. Zamontowałem ten czujnik ponownie ponieważ żadnych uszkodzeń nie mogłem znaleźć i mówiłem że przy okazji wymienię.
2. Po zamontowaniu czujnika cud - bez żadnych napraw kabelka problemy ustały i błędy się nie pojawiały. Czyżby pomogło to, że wtyczka była ruszona i lepszy kontakt złapała ??? Jeśli tak to po co wymieniać lub naprawiać kable ?
3. Przez kilka miesięcy spokój aż nadeszła jesień, pewnego dnia zostawiłem isię na trawniku i po kilku godzinach ruszam i zonk. Podpiąłem pod lapka i wyszedł znowu błąd prawego czujnika. No to zaraz kupiłem nowy kabelek orginal (96zł) i wymieniłem. A jeszcze wcześniej sprawdziłem omomierzem nowy kabelek aby ustalić jaki powinien być prawidłowy opór i tu CIEKAWOSTKA - za każdym razem inny wynik.
WNIOSEK: tego czujnika omomierzem się nie sprawdzi.
Troszkę żałuję, że nie zamieniłem czujników z prawego na lewy i odwrotnie - wtedy bym miał 100% pewności czy to wina uszkodzonego czujnika, czy tylko styki szwankują.
Podejrzewam, że problem pojawia się gdzieś na stykach kostki dlatego zanim się koledzy zdecydują na "prucie" kabla czy całkowitą wymianę czujnika to może lepiej ruszyć wtyczką i po problemie :)
Gdyby się pojawiły kolejne błędy za kilka miesięcy na nowym czujniku to napewno obadam sprawę bardzo dokładnie i dam znać na forum.
<<

MariuszS

Posty: 13

Dołączenie: 08 Lip 2014 19:50

Post 15 Lis 2015 22:24

Re: Ciąg dalszy "medytacji" nad czujnikiem

Szary_Metro napisał(a):Zimą wymontowałem czujnik i sprawdzałem omomierzem (opisane wyżej) za każdym razem inny pomiar...
...sprawdziłem omomierzem nowy kabelek aby ustalić jaki powinien być prawidłowy opór i tu CIEKAWOSTKA - za każdym razem inny wynik...

Ale o ile różniły się pomiary? Jeśli o ułamek procenta, to jest normalne - dzieje się to przez zmienny opór np. na styku: końcówki przewodów pomiarowych miernika - element mierzony czyli nasz kabel ESP.
W sytuacjach gdy przewody zaczynają się przerywać w izolacji pomiary mogą wskazywać przeróżne i zmienne wczasie wyniki, nie ma tu żadnej reguły - czasem jest to zbliżone do idealnego stanu przewodzenia, czasem wyniki kilka, kilkadziesiąt, kilkaset razy większe od oryginału, aż do całkowitej przerwy w obwodzie. Natomiast powtórzę, że różnice rzędu ułamka procenta są normalne i wynikają z błędów pomiarowych i zmienności obwodu mierzonego (najczęściej miejsca styków).
2.0 CDTI 160KM manual 2010r
PoprzedniaNastępna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Zawieszenie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości