Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

<<

henryk 79

Posty: 13

Dołączenie: 24 Lut 2015 16:52

Post 23 Kwi 2016 15:27

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Piotr_Łódź napisał(a):Pisze dla Kolegów - może się komuś przyda takie info.

Moja Isia zrobiła mi psikusa - zaczeka mi zgłaszać komunikat "Sprawdź ESP" + żółta kontrolka ESP i hamulca.
Komunikat wyskakiwał co jakiś czas - przy skręcie lub jak auto postało na chodzie trochę i potem ruszałem (nagrzewanie).

Komunikat kasował się po wyłączeniu silnika - i znowu przez jakiś czas było dobrze i po kilku skrętach zgłaszał się komunikat.

Zrobiłem odczyt błędów kompa i tak:

Błąd EBCM (moduł sterujący elektronicznym hamulcem)

C0035
- obwód czujnika prędkości koła przedniego lewego
- niskie napięcie/obwód otwarty
- nieciągłe

C0040
- obwód czujnika prędkości koła przedniego prawego
- niskie napięcie/obwód otwarty
- nieciągłe

Co zrobiłem:

Zdemontowałem koła przednie.
Czujniki prędkości są NIE zintegrowane z piastą. uff :)
Daje się te czujniki zdemontować. Czujnik siedzi w piaście przykręcony śrubką, wtyczka jest schowana za nadkolem (nie trzeba demontować całego nadkola).
Żeby rozłączyć wtyczkę trzeba znaleźć zapadkę od góry i ją nacisnąć palcami - potem wtyczkę zesunąć z takiego małego uchwytu na zamie - dać trochę siły.
Całość kabelka ma ok. 70cm długości.
Czujnik.jpg

Na fotce zaznaczyłem gdzie mi strzeliły kabelki.

Pomiar robiłem zwykłym omomierzem - oporność 2Mom a jak ruszyłem kablem to robiła się przerwa.
Wtyczka zwykła 2 pinowa
wtyczka.jpg


Kod GM kabla który był u mnie - 12841616 (choć na allegro widziałem nowsze wersje tego kabelka - już poprawione w miejscu gdzie mi się ukruszył)
Lewa i prawa strona (przód) - kable takie same.

Kable mają lekki plastikowy pancerz ale da się go przeciąć/rozciąć - ja swoje kable porozcinałem i polutowałem. W jednym kabelku to nawet z 20cm wymieniłem na nowy podobny (2x 0,75mm) Potem podwójne koszulki termokurczliwe, plastikowa owijka wzmacniająca i na razie jest ok. Przejechały 200km.

Pewnie trochę taki patent pochodzi - docelowo trzeba będzie wymienić kiedyś...

Ps.
Pomocne w zrozumieniu sprawy było dla mnie info http://vauxhall.workshop-manuals.com/as ... hp?id=6889


Cześć Piotr. Wyjasnisz mi jak podpisem ten omomierz?
<<

henryk 79

Posty: 13

Dołączenie: 24 Lut 2015 16:52

Post 23 Kwi 2016 23:37

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Witam wszystkich.
Ostatnio też to przerabiałem
Po skręcie do oporu w prawo miałem informacje sprawdź ESP.
Wymieniłem dzisiaj czujnik w prawym kole i jest ok.
Pozdrawiam.

Forum Opel Insignia poleca:

<<

Zjowner

Posty: 68

Dołączenie: 29 Gru 2012 15:34

Miejscowość: Gdansk

Post 06 Lip 2016 15:16

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Witajcie, czy konieczne było kasowanie błędu po wymianie czujnika czy odrazu działa?

Wymieniłem prawy czujnik ale nic się nie zmieniło. Mechanik nie miał kompa ale przed wymianą poruszał przewodem prawego czujnika i wtedy występował błąd ABS, ESP.

Przed zdemontowaniem błąd pojawiał się po maks skręcie w prawo. Wymieniłem prawy czujnik.

Aktualnie nie mogę podpiąć opcoma ze względu na awarię. Niemniej jednak widzę, że bez tego się nie obejdzie.
2.0 cdti 160KM 2010
<<

muzyk138

Posty: 2

Dołączenie: 13 Mar 2015 09:59

Post 30 Sie 2017 13:11

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Mam ten sam komunikat, błąd pokazuje przy prawym kole. Czy trzeba zdejmować obudowę nadkola aby dostać się do samej kostki, gdzie ona dokładnie się znajduje?
<<

MariuszS

Posty: 13

Dołączenie: 08 Lip 2014 19:50

Post 30 Sie 2017 14:42

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Zdejmowanie obudowy jest niezbędne jak pamiętam, a co najmniej bardzo pomaga. To są trzy wkręty, łatwo idzie.

> czy konieczne było kasowanie błędu po wymianie czujnika czy odrazu działa?

Nie trzeba kasować.
2.0 CDTI 160KM manual 2010r
<<

Szary_Metro

Posty: 42

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 07 Maj 2019 23:20

Re: Komunikat "Sprawdź ESP" - błędy C0035 i C0040

Czyli sprawę czujnika prędkości obrotowej koła mogę wreszcie podsumować.
Na nic prucie izolacji, czyszczenie styków itp. To tylko złudne odczucie poprawy. W końcu problem zawsze powracał. Natomiast po wymianie tego wadliwego czujnika w prawym kole na nowy firmy ATE za 99zł (oryginał też był ate) problem zniknął. Minęło 5 lat od wymiany i ani razu nie pojawił się błąd.
Pozostałe trzy czujniki są nadal oryginalne od 2009 roku i wszystko jest ok.
Jakie wnioski ? Loteria :lol: Jeden czujniczek pada po 5 latach inne wytrzymają 10 a może i więcej. I na dodatek w większości padają czujniczki w prawym przednim kole hehee.. :D
Pozdrawiam
Poprzednia

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Zawieszenie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości